דבר יושב ראש הארגון


shimondoron
שמעון דורון, יו"ר הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב

גולשים יקרים, 


תפקיד יושב ראש הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב הינו בעל משמעות רבה בעיני.


קהילת יהודי לוב הינה מהקהילות העתיקות של היהדות. קהילה בת למעלה מ 2,500 שנה. שרשרת דורות שנמשכת מימי שלמה המלך (המאה העשירית לפנה"ס) גלות עשרת השבטים (770 לפנה"ס) וחורבן בית ראשון (586 לפנה"ס). שרשרת דורות שנאחזה בקרקע ,שמרה על מסורתה ומנהגיה ושרדה את התקופה הרומית, התקופה הוונאלית, התקופה הביזנטית, התקופה הערבית, התקופה הספרדית, התקופה העותמאנית והתקופה האיטלקית. שרשרת דורות שנמשכת עד עצם היום הזה שנת 2016 והקהילה חיה ובועטת ומקימה את עצמה כל פעם מחדש.


לא פעם שאלתי את עצמי כיצד שרדנו מימי שלמה המלך ועד עצם היום הזה והתשובה שגיבשתי תמיד הייתה דומה: בזכות החינוך שקיבלנו מהורינו, בזכות הסובלנות וסבר הפנים ובזכות המסורת המיוחדת.החינוך, הסובלנות והמסורת הינם שלושת היסודות שלדעתי שמרו את קהילתנו במשך 2,500 שנה ולכן יש חשיבות גדולה להמשיך ולשמור ולטפח את המורשת שלנו בכדי שתמשיך ותשרוד. שימור המורשת משמעותה היא להנחיל אותה גם לדור הצעיר ולהעביר אותה מאב לבן ומאם לבת.                                                                   


אנו במרכז המורשת באור יהודה עושים כל מאמץ, באמצעים דלים ובמתנדבים מועטים,  לשמר את המסורת ולהנחיל אותה לכמה שיותר מבני הקהילה.במסגרת זאת אנו מתפעלים מרכז מורשת עשיר עם פרטים ומוצגים רבים ושווה להגיע לביקור במרכז המורשת באור יהודה.


במערכת החינוך אין הרבה אזכורים לתרבות ולמורשת שלנו וגם אין הרבה מחקרים על תרבותנו ולשם כך אנו זקוקים לסיועם של פרנסי הקהילה שייתמכו ויסייעו במתן מלגות למחקרים ולימודים גבוהים שיעסקו במחקר על מורשתנו העתיקה. חשוב שתהיו שותפים לעשייה הרבה, תגיעו לכנסים ולאירועים שאנו מקיימים ותביאו אליהם גם את הדור הצעיר כי רק כך נוכל להמשיך את שרשרת הדורות.

ניצולי השואה מבני הקהילה שהוכרו לאחר תלאות רבות כניצולי שואה זוכים מהארגון לסיוע והכרה בזכאותם במילוי טפסים להחמרת מצב וסיוע כלכלי בהתאם לאפשרויות וכל זאת בהתנדבות מלאה  וללא כל עלות מצד הניצול.

שלכם,

שמעון דורון, יו"ר