הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב מרכין ראש עם לכתו של רמי כחלון זל, לשעבר יושב ראש הארגון.  רמי כחלון קיבל אות הערכה את תואר הכבוד ״קומנדטורה״ מנשיא איטליה וזכה בעיטור יקיר העדה מטעם הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב. רמי כחלון נבחר לכהן כיו״ר הארגון העולמי ובתקופתו קיבלה הפעילות בארגון תנופה רבה. מביאים כאן את דבריהם של יעקב חג׳ג׳ לילוף, מאיר כחלון ז״ל וציון נעים עם זכייתו בעיטור יקיר העדה:
 
״יליד טריפולי, בוגר "תלמוד תורה – עץ חיים" וישיבת "נווה שלום – אוצר התורה". ב 1948 העפיל לארץ דרך איטליה, כתלמיד, להמשך לימודיו, כביכול, בישיבה של דוד פראטו. בארץ השלים לימודיו במוסדות חינוך שונים ובוגר מדעי הרוח באוניברסיטת בר-אילן. התגייס לצה"ל, מילא תפקידים פיקודיים בצבא הקבע, כולל המושל הצבאי של טול-כרם והשתחרר בדרגת סגן אלוף. בחיים האזרחיים, מילא תפקידים בכירים, כמו מפקח כבאות ראשי וניהול המועצה המקומית "נחף".
רמי נמנה על המייסדים של "הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב", היה מזכ"ל הארגון מ 1993 ונבחר ליו"ר הארגון העולמי ב 1997. בהיותו יו"ר הארגון העולמי הצליח להדק הקשרים עם עיריית אור-יהודה ובשנת 2000 קיבל מבנה מראש העיר יצחק בוכבזה. המבנה הוסב ל"מרכז מורשת יהודי לוב", ובו הוקם מוזיאון יהודי לוב לתפארת העדה, ומוקם בו המכון ללימודים ולמחקר יהדות לוב.
מאז הקמת מרכז המורשת, קיבלה הפעילות בארגון העולמי, בהנהגתו של רמי תנופה גדולה: קוימו אירועים רבים; קוימו כנסים אקדמיים ארציים ובינלאומיים; הודקו הקשרים עם שגרירות איטליה בישראל, שהניבו פעילות משותפת ענפה ופורה, שבעטייה, כאות הערכה, קיבל רמי מנשיא איטליה את תואר הכבוד, "קומנדטורה"; יצא לאור דף "קשרים", שהפך לביטאון בעריכתו של רמי; התעצם שמה של הקהילה והארגון העולמי הוכר ע"י מוסדות ממלכתיים וממשלתיים; וכו'. כמו-כן, נוצר קשר עם הממשל הלובי ובאישור משרד החוץ רמי עמד בראשות משלחת, שנפגשה עם נציגו של נשיא לוב, מועאמר קד'אפי.
גם לאחר סיום תפקידו כיו"ר הארגון העולמי ב-2006, ממשיך להיות חבר פעיל בהנהלת הארגון ולתרום מניסיונו בפעילויות הרבות.
 
על כל אלה ועל כגון אלה, בשנת יובל ה 60 למדינת ישראל, הומלץ ע"י ועדת העיטורים ואושר ע"י הנהלת "הארגון העולמי של יהודים יוצאי לוב" להעניק בהערכה ובהוקרה, למר רמי כחלון, עיטור "יקיר העדה", לתפארת בני הקהילה.
חן-חן וכה לחי...״
הלויה התקיימה ביום חמישי 21.11.2019. המשפחה יושבת שבעה בבית המנוח ברחוב רמת ים 103 בהרצליה