אירועים, ביקורים וכנסים - אדר תשע"ח מארס 2018

משה (זיגי) זיגדון מתוך לבלוב 27

חלפו קצת למעלה משלושה חודשים מאז שהופץ הגיליון האחרון של לבלוב, ובתוך הזמן הזה המוזיאון ובית המורשת ממשיכים בפעילות מלאה לתפארת העדה. פעילויות שונות מתקיימות, החל ממפגשים של משפחות שלמות במקום, כנסים, ימי עיון, ציון של תאריכים באירועים שונים ועוד כהנה וכהנה, ואציין כמה מהם ולא תמיד על פי סדר כרונולוגי.

חג החנוכה

הדלקת נר שני של חנוכה בהשתתפות ובברכת ראש העיר עו"ד ליאת שוחט. הפייטן רפאל חיון הנעים לנו בקולו הערב בברכה על הנרות ובפיוטים נוספים, להנאת האורחים הרבים שבאו לחגוג עמנו. הערב כלל ביקור במוזיאון, וברחבה הגדולה חולקו סופגניות ושתיה חמה תרומת עיריית אור-יהודה.

 

 

 

ביקורם של הווטרנים

ותיקי מלחמת העולם השנייה המכונים "וטרנים" ושל חברת הכנסת קסניה סבטלובה המלווה אותם, ערכו סיור מרגש במוזיאון שלנו במרכז המורשת. לאחר מכן נערכה ישיבה עם יו"ר שמעון דורון וחברי הנהלה שנכחו במקום. נישאו ברכות, הוחלפו דגלים, ונמסרה הבטחה שנמשיך לקיים את הקשר עם קהילה זו.

ביקור משפחת גבעתי בבית המורשת

משפחות שכולות של לוחמים מחטיבת גבעתי הגיעו לביקור והתקבלו בחום ואהבה במרכז המורשת. המשורר דוד חסון ראה את השלט המברך את האורחים היקרים שהיה תלוי במקום לרגל ביקורם, ובכישרון רב ועל רגל אחת כתב המנון הנצחה מיוחד לכבוד האירוע.

 

כנס יובל שנים לאיחוד ירושלים

בירושלים נערך כנס לציון יובל שנים לאיחוד ירושלים. בסוף השבוע הארוך חגגנו בגדול עם הזמרת ליאורה פדלון, שהנעימה בקולה הערב, עם שירי ירושלים וארץ ישראל, ובהשתתפות פייטנים מבני העדה, להנאת המשתתפים הרבים.

 

סדר ט"ו בשבט למתנדבים

כמדי שנה נערך סדר ט"ו בשבט למתנדבי הבית, ואליו מוזמנים גם חברי הנהלה.

חדר ההרצאות פונה, ובמקום ההרצאות נערכו שולחנות עם מפות לבנות, מקושטים בפרחי השקדייה, פרחים לבנים ותפוזים סיניים קטנים שהוסיפו את הצבע שלהם. על השולחנות הוצבו בקבוקי יין לבן ויין אדום, כמיטב המסורת, פירות העונה, ופיצוחים שונים הקשורים קשר אמיץ לחג זה. חולקו הגדות של ט"ו בשבט (כן יש דבר כזה), אקורדיוניסט היה על המוזיקה, ואליו הצטרף הקהל בשירה. על פי התור קראו המסובים קטעים מההגדה, שתו מהיין ונהנו מהפירות. שמעון דורון, יו"ר הארגון, פתח בברכה, והרב סעדה הגיע אף הוא לברך. האירוע הסתיים לצד מזנון עשיר וטעים, והמשתתפים קיבלו עציץ קטן עם צמחי תבלין שונים כשי לחג הנטיעות.

 

ליליאנה סרור, מנכ”לית הארגון, מזל יעל, פנינה שחם ורינה אבני מתכוננות לקבל את פני האורחים במרכז המורשת

ביקור של משפחות

לאחרונה אנו מבחינים שיותר ויותר משפחות מצטרפים למבקרים הרבים במוזיאון. לאחר תיאום מראש עם פנינה מנהלת ההדרכה, בני המשפחה מגיעים בהרכב משפחתי מתוגבר, מסיירים במוזיאון ונהנים מהתצוגה, מהצילומים ומההסברים. רובם ככולם שבים לבתיהם  עם התחושה של שייכות למשפחה הלובית המפוארת. אחד האורחים שביקר לאחרונה במוזיאון הוא ממלא מקום של ראש עירית נתניה, מר אלי דלל, שמשפחת רעייתו היא יוצאת לוב.

 

 

 

חלוקת תעודות של יקיר העדה

בחסות ראש העיר עו"ד ליאת שוחט הוענקו תעודות של יקיר העדה לפעילים שלקחו חלק בפעילותם הרבה לטובת הקהילה.

   

 

הקרוסה עברה דירה  

נהיה לה "צפוף" לקרוסה (הכרכרה) במוזיאון. היא רצתה קצת מרחב, אויר צח ואור של שמש. אבי פדהצור, אוצר המוזיאון, הסכים להעביר אותה למקום חדש תחת כיפת השמים, מה שישפר לה את "תנאי מחייתה", בנה לה מתחם בחצר המוזיאון בין צמחיה ועץ זית, עם חלוקי נחל מתחת, עם קירות זכוכית וגג לבן, סידר למענה גם תאורה מרהיבה ללילה - וילה של ממש. באחד הימים התרכזו ובאו מספר מתנדבים בעלי שרירים, אחזו בקרוסה הזקנה והובילו אותה למשכנה החדש אחר כבוד. מעתה היא תוכל לצפות להנאתה בעוברים ושבים ההולכים ברחוב ובאורחים המבקרים במקום.

ובמעשה זה נעשה הצדק עם הקרוסה, שמיופייה הרב יוכלו כולם ליהנות עכשיו, ובתוך המוזיאון התפנה מקום למוצגים חדשים.